Wat schuilt er achter vrouwenmoord? 'Mannen willen hun status herpakken'

Voor alle andere reportages.
Plaats reactie
Gevonden!
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Wat schuilt er achter vrouwenmoord? 'Mannen willen hun status herpakken'

Bericht door Gevonden! »

Ik denk dat er een x aantal mannen is dat hun vrouw of vriendin als bezit beschouwt.   Blijkt dat de vrouw in kwestie over een eigen wil/mening te beschikken dan is er sprake van gekwetst ego.   Een gekwetst ego kan gevaarlijk uitpakken voor sommige vrouwen.  De man voelt zich voor joker gezet en dat kan zijn tere ego niet aan.  Dat kan op femicide uit lopen.    Ik denk dat dit probleem onoplosbaar is.

Wat ik in het nieuws meekreeg is dat het gemeentes en andere instanties zijn die de locatie van het blijf-van-mijn-lijfhuis bekend maken.

https://nos.nl/artikel/2575433
De geheimhouding van de adressen van de blijf-van-mijn-lijfhuizen kwam in de jaren daarna onder druk te staan. De locaties waren vaak bekend bij uitkeringsinstanties, gemeentelijke diensten en scholen. En soms werden fouten gemaakt bij de vertrouwelijke behandeling, waardoor adressen bekend werden.Buurtbewoners waren vaak op de hoogte van de locatie, bewoonsters of hun kinderen konden onzorgvuldig geweest zijn. "Op een gegeven moment werd het gewoon in de tram omgeroepen in Amsterdam: 'halte Blijf-van-mijn-lijfhuis' en wisten alle taxichauffeurs de locatie", zegt Mijke Caminada.
Dat vind ik toch wel een beetje slordig.
Matty
Beheerder
Has thanked: 11 times
Been thanked: 4 times

Re: Wat schuilt er achter vrouwenmoord? 'Mannen willen hun status herpakken'

Bericht door Matty »

Ik ken wel een geval uit mijn regio waarbij een vrouw door haar ex werd vermoord vanwege de hoogte van de alimentatie. Geld haalt soms ook het slechtste in de mens naar boven.
Plaats reactie